نمای اسپایدر

مقاله 1396/5/15

نمای اسپایدر یک راه حل مدرن برای کسانی هست که می خواهند سطح یکپارچه ای از شیشه را با نقاط اتصال کمتری در نمای خارجی خود داشته باشند.

نمای اسپایدر چیست؟


نمای اسپایدر

شفافیت و روشنایی کلیدی ترین مزیت نمای اسپایدر یا نمای عنکبوتی است.سطح کاملا یکنواخت و بدون فریمی که حاصل طراحی منحصر به فرد یراق آلات این سیستم می باشد استفاده روز افزون آن را در مکان های تجاری و اداری باعث شده است.در این سیستم شیشه به کمک یراق آلات مخصوص نمای اسپایدر در جهت های عمودی و افقی مهار می شود.در ساخت یراق آلات نمای اسپایدر از با کیفیت ترین و مقاوم ترین نوع فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

در طراحی, ساخت این یراق آلات تمامی بارهای استاتیکی مانند بار مرده شیشه, نیروی باد, بار برف و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

عموما برای بالاتر بردن ضریب امنیت نمای اسپایدر در شرایط بحرانی از شیشه لمینیت استفاده می شود تا در صورت شکست, شیشه در جای خود باقی بماند.ساختار شیشه لمینیت مطابق شکل زیر است. این شیشه ها از ترکیب دو عدد شیشه سکوریت شده و یک لایه طلق که در میان دو شیشه قرار گرفته تشکیل شده است. امروزه امکان استفاده از شیشه دو جداره نیز در نمای اسپایدر وجود دار که البته کمتر در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره نمای شیشه ای کرتین وال هستید به این صفحه مراجعه کنید.


نصب و اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه ای

نمای اسپایدر به سه دسته کلی اسپایدر لوله ای , اسپایدر کابلی و اسپایدر فین گلس تقسیم بندی می شود و عمده تفاوت این سیستم ها , در سازه پشتیبان آنهاست و در اتصال یراق با شیشه تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.


نصب و اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه ای و نمای اسپایدر لوله ای

متداول ترین و پرکاربردترین نوع نمای اسپایدر در سرتاسر دنیا اسپایدر لوله ای است. در این سازه از لوله های فولادی به عنوان سازه پشتیبان و ارتعاش گیر استفاده می گردد. قطر و ضخامت این لوله ها به عوامل مختلفی ازقبیل مدول بندی شیشه,وزن شیشه و موقعیت جغرافیایی پروژه بستگی دارد که بعد از محاسبات توسط تیم فنی شرکت دربیران مشخص می گردد.عمدتا از لوله های از جنس استیل در این قسمت سازه استفاده می گردد تا ترکیب آن با یراق آلات اسپایدر به زیبایی کار بیفزاید.


نصب و اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه ای و نمای اسپایدر گلس فین

نمای اسپایدر فین گلس را می توان یه سازه تمام شیشه ای دانست از این جهت که در این سیستم لوله های قطور فولادی جای خود را به تیغه های شفاف شیشه ای می دهند و به عنوان یه ارتعاش گیر در برابر نیروی باد عمل میکند یعنی اساسا در مقابل نیروهای استاتیکی مانند یه یک سازه پشتیبان قوی از جنس فولاد عمل می کند.نحوه اتصال این تیغه شیشه ای به سقف و کف و همچنین به یراق آلات اسپایدر نیازمند توضیحات کامل تر و فنی تری است که در این مقاله نمی گنجد.


نصب و اجرای انواع نمای اسپایدر شیشه ای و نمای اسپایدر کابلی

نمای شگفت انگیزی که با استفاده از شیشه و کابل های معلق در سیستم اسپایدر کابلی به وجو می آید در هیچ یک از سیستم های نمای شیشه ای قابل مشاهده نیست.در این سیستم نه خبری از لوله های استیل و نه خبری از تیغه ها شیشه ای است و تمام اینها جای خود رو به کابل هایی نیرومند می دهند.طراحی و اجرای نمای اسپایدر کابلی(خرپا) نیازمند داشتن سازه بسیار قوی و محاسبات بسیار دقیقی می باشد.به همین دلیل و به دلیل سختی اجرا و قیمت تمام شده بالاتر نسب ت به سایر سیستم های اسپایدر کمتر از دو سیستم دیگر مورد استفاده قرار میگرید.


طراحی و اجرای نمای اسپایدر

طراحی و اجرای نمای اسپایدر یکی از با دوام ترین و کاربردی ترین نما ها برای انواع ساختمان است. طراحی و اجرای نمای اسپایدر به دلیل استفاده عمده از شیشه، نور را به راحتی از خود عبور می دهد و باعث روشن تر شدن فضا می شود.

با وجود طراحی و اجرای نمای اسپایدر، به استفاده از سیستم های روشنایی نیاز چندانی نیست. به این ترتیب می توانید تا حدی در هزینه ها صرفه جویی کنید. نما یکی از مهم ترین ارکان یک ساختمان است. در صورتی که طراحی و اجرای نمای اسپایدر را به درستی انتخاب کنید، بر ارزش و زیبایی هر چه بیشتر ساختمان می افزایید.

برای ساخت این نما از شیشه و فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این مواد اولیه دوام بسیار بالایی دارند و دچار خرابی و پوسیدگی نمی شوند. آن ها در برابر انواع آسیب ها مثل بارندگی، زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند.

دوام بالا و روشنایی مهم ترین مشخصه هایی است که نما های اسپایدر دارا هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره این نوع نما صحبت کنیم. مزایای نصب و اجرای نما های اسپایدر، ویژگی های این نما، هدف از اجرای آن، و در نهایت قیمت طراحی و اجرای نمای اسپایدر مطالبی هستند که می توانید در ادامه مطالعه کنید.

مجموعه دربیران مفتخر است تمامی خدمات مربوط به نمای سمنت برد را در اختیار شما قرار دهد.


نمای اسپایدر شیشه ای

شیشه یک ماده همه کاره و کاربردی برای ساخت و ساز یا نماست. با پیشرفت های گسترده فناوری می توانید شیشه را در کاربرد های گوناگون زندگی روزمره ببینید. این ماده هم در خارج و هم در داخل ساختمان استفاده می شود.

خصوصا برای ساخت درب ها، پنجره ها و سازه های دیگر از شیشه استفاده می شود. در این بین یک نمای اسپایدر شیشه ای می تواند با اتصالات عنکبوتی یک گزینه کارآمد و منحصر به فرد باشد.

برای نصب و استفاده از نمای اسپایدر شیشه ای از اتصالات نقطه ای استفاده می شود. این اتصالات نقطه ای با فولاد ضد زنگ ایجاد می شوند و مقاومت بالایی هم دارند. در ادامه می توانید با مزایای استفاده از نما های اسپایدر بیشتر آشنا شوید.


نمای اسپایدر شیشه ای با انعطاف پذیری بالا

نما های اسپایدر انعطاف پذیری بالایی دارند. این انعطاف پذیری به معنای شکل های مختلفی است که می توانید روی آن اعمال کنید. طرح های متنوع این نما شامل سایبان ها و ورودی های بدون قاب هستند. نمای مورد بحث با اتصالات سخت افزاری بسیار زیاد ارائه می شود. امکان سفارشی سازی آن با نیاز و ضخامت مورد نظر شما وجود دارد.


نمای اسپایدر شیشه ای و شفافیت

یک نمای اسپایدر حداکثر شفافیت در شیشه را ارائه می کند. نور طبیعی به بهترین شکل ممکن از این شیشه می گذرد و در سطح ساختمان گسترش پیدا می کند. به این ترتیب از نمای شیشه یا اسپایدر برای ساختمان های تجاری و زیبا استفاده می شوند تا پر نور و زیبا تر جلوه کنند. به دلیل جذابیت بصری نمای اسپایدر از آن برای ایجاد یک پوسته زیبا، با کیفیت و منحصر به فرد ساختمانی استفاده می شود.


نمای اسپایدر شیشه ای و نصب و نگهداری آسان

نصب و نگهداری نمای اسپایدر بسیار آسان است؛ به همین دلیل به طور گسترده از آن در ادارات و ساختمان های تجاری بهره می برند.


نمای اسپایدر شیشه ای و دوام بالا

تولید کنندگان مختلف برای ساخت شیشه های این نما از مواد با کیفیت و درجه یکی استفاده می کنند. این مواد اولیه با کیفیت می تواند دوام و کیفیت نما را تضمین کند و در برابر باد و آب مقاوم باشد. نمای اسپایدر بیرون از ساختمان نصب می شود. در بیرون از ساختمان مشکلاتی مثل ناپایدار بودن و شرایط جوی نامساعد وجود دارد. تولید کنندگان برای حل این مشکل هم از لعاب های ضد آب استفاده کرده اند تا تغییر شرایط جوی باعث آسیب به نما نشود. وقتی مواد اولیه فولادی ضد زنگ باشند، از اثرات مخرب زنگ زدگی جلوگیری می کنند. علاوه بر همه این ها، شیشه بر خلاف مواد اولیه دیگر دچار خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود. این امتیازی است که سبب طول عمر و دوام هر چه بیشتر شیشه و نما می شود.


نمای اسپایدر شیشه ای و ظاهر زیبا

همانطور که گفتیم نمای اسپایدر از ظاهر بسیار قابل قبولی برخوردار است. آن ها جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به ساختمان می بخشند و برای ساخت ظاهر بیرونی ساختمان یک گزینه ایده آل به حساب می آیند.


نمای اسپایدر شیشه ای و تمیز کردن راحت

نمای اسپایدر از شیشه های بزرگ و مسطحی تشکیل شده است. این شیشه ها مواد اولیه ای هستند که به راحت ترین شکل ممکن تمیز می شوند. ضمن اینکه برای تمیز کردن آن ها نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست.

ویژگی های نمای اسپایدر شیشه ای

معماری و نمای ساختمان در طول سالیان درازی تکامل و پیشرفت پیدا کرده است. یکی از مواردی که به رشد و تکامل معماری و نمای ساختمان کمک کرده است، نمای اسپایدر نام دارد. این مواد اولیه ساده از نظر بصری بسیار زیباست و عمری طولانی دارد. شیشه زمانی فقط برای ساخت درب، پنجره و پارتیشن استفاده می شد ولی امروزه برای ساخت نما های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به بیانی دیگر نمای شیشه اسپایدر یک روش ابتکاری است. در این روش ابتکاری، پیچ و مهره و شیشه ها به یکدیگر وصل می شوند و از طریق اتصالات نقطه ای نمای ساختمان را می سازند. اندازه پانل های نمای اسپایدر و میزان فولاد مصرفی در نصب آن به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. علاوه بر آن از اتصال دهنده ها و براکت های عنکبوتی برای این نما استفاده می شود. وقتی از دور به این نما نگاه کنید، مانند تار های یک عنکبوت مکانیکی به نظر می آید که زیبایی خاص خودش را دارد. به همین دلیل آن را در صنعت ساخت و ساز، اینگونه می نامند.


نمای شیشه ای اسپایدر

سیستم های نمای شیشه ای اسپایدر زیبایی هستند که بدنه بیرونی ساختمان را در بر می گیرند. هدف اصلی استفاده ازنمای شیشه ای اسپایدر، استفاده حداکثری از نور طبیعی است. با کمک این نمای شیشه ای اسپایدر نیازی به استفاده مداوم از سیستم های روشنایی در طول روز نیست.

این کارکرد می تواند هزینه های یک کسب و کار یا هزینه های انرژی در ساختمان های مسکونی را کاهش دهد. در صورتی که به نورپردازی در ساختمان یا محل کار اهمیت می دهید، نمای شیشه ای اسپایدر را به شما پیشنهاد می کنیم. در پروژه هایی که شفافیت و نورپردازی مهم است، نمای شیشه ای اسپایدر کاربرد دارد. امکان استفاده از انواع مواد اولیه با دوام و ترکیب نمای شیشه اسپایدر با آن ها وجود دارد.

ما در مقاله های قبلی درباره پارتیشن شیشه ای فریم لس توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.


قیمت اجرای نمای اسپایدر

در کنار زیبایی، قیمت یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید به آن اهمیت دهید. قیمت اجرای نمای اسپایدر است که می تواند مجموعه ای از هزینه اولیه، هزینه نصب و هزینه نگهداری باشد. در کل هزینه طراحی و نمای ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم تا بتوانید راحت تر نمای مورد نظرتان را انتخاب کنید.


قیمت اجرای نمای اسپایدر و محیط طبیعی

بحث محیط طبیعی طیف وسیعی از عوامل را در بر می گیرد. باد، باران، یخبندان، سرما و گرما عواملی هستند که بر نمای ساختمان تاثیر می گذارند. برای اینکه نمای اسپایدر مورد نظر شما از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشد، باید از مواد اولیه با کیفیتی استفاده کنید.


قیمت اجرای نمای اسپایدر و هزینه نصب

ساخت یک نما برای ساختمان به افراد متخصص در این حوزه نیاز دارد. علاوه بر هزینه اولیه خرید نما، بهتر است هزینه نصب نصابان را هم در نظر بگیرید. هر چقدر اجرای نمای اسپایدر سخت تر باشد، طبیعاتا هزینه نصب آن هم بیشتر خواهد بود.


قیمت نمای اسپایدر و اندازه ها

اندازه بزرگ تر شیشه ها و پانل های نمای اسپایدر به معنای هزینه بیشتر است. قبل از هر چیز بهتر است اندازه های شیشه ها و پانل های مورد نیاز را اندازه گیری کنید. این اندازه گیری به شما کمک می کند تا انتخاب راحت تر و دقیق تری داشته باشید. به طور کلی اندازه ها با اندازه ساختمان و تعداد طبقات ارتباط مستقیمی دارند. اگر انتخاب شما یک نمای اسپایدر است، قبل از شروع ساخت و ساز و ساخت طبقات، بحث هزینه و اندازه ها را در نظر داشته باشید.


قیمت نمای اسپایدر جنس شیشه ها

نما های اسپایدر از شیشه ها و فولاد ساخته شده اند. شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه ای که دارید، انواع شیشه ها را برای ساختمان خود استفاده کنید. شیشه های دوجداره و سکوریت از مقاوم ترین و ایمنی ترین شیشه هایی هستند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به تطبیق پذیری بالایی که شیشه دارد، می توانید آن را در طرح، رنگ و اندازه های مشخصی سفارشی سازی کنید.


قیمت نمای اسپایدر

در نهایت با انتخاب و خرید مواد اولیه نمای اسپایدر به نور مصنوعی زیادی نیاز نخواهید داشت. نور طبیعی مورد نیاز شما با استفاده از شیشه های بدون قاب در سطح ساختمان پخش می شود. این مهم ترین دلیلی است که مشتریان جذب این نما می شوند و از قیمت نمای اسپایدر مطلع میشود.

استفاده از آن در ساختمان های تجاری، مسکونی، هتل ها و... رایج است. محبوبیت زیادی نما های اسپایدر به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن آن است. از اصلی ترین دلایلی که سبب محبوبیت نمای اسپایدر شده است، نور طبیعی زیادی است که پخش می کند. با وجود این نما به استفاده از سیستم های روشنایی داخلی چندان نیاز است.

برای اطلاع از قیمت نمای اسپایدر با ما تماس بگیرید.